9 mars

Hej!

Måndag kväll och jag är ganska trött men sitter ändå här och skriver lite, skönt att summera dagen på det här sättet tycker jag! Men ni som råkar läsa kunde ju faktiskt bli lite bättre på att kommentera så jag vet att ni hälsa på:P

Dagen har varit riktigt bra..Var första dagen på veckans skidskola och det är alltid spännande att träffa de nya små barnen. I fredags skar sig motorn på knappliften i barnbacken där vi brukar hålla till och liften kommer inte kunna bli lagad förrän tisdag eller onsdag. Därför körde Pistörerna oss skidlärare och alla barn med Skoter(!) till en annan knapplift kallad Bånggårdsliften. Barnen satt i små slädar på släp och vi fick sitta bak på skotrarna, grymt kul tyckte jag och framförallt barnen!!

Vid 11 kom Max (rektorn på vår skola) och hälsade på oss och hade en typ av Utvecklingssamtal med mig, Tobbe, Jakob och Andre. Det gick jättebra och jag fick mycket beröm och omdöme av både Jakob och Andre, känns skönt att veta att de tycker jag gör ett bra jobb!

Slutade jobba kl 16 och då gick jag och Matilda till Konsum för inhandling av allt som behövs till en lyckad Taco-kväll, för det var det som stod på programmet hemma hos oss i Fjäll-lyorna idag. Men allra först var det Innebandy kl 18 som gällde. Vi spelade i 1 h 30 min och hade grymt kul!! Fick låna ett par gympaskor av Henkes flickvän (en kille som jobbar på en restaurang här i byn som heter Flamman). Skorna var i storlek 38 men med dubbla strumpor funkade det bra:D

Sedan blev det då en trevlig Taco-lväll tillsammans med Tobbe och Matilda innan vi slappade framför tv:n och nu ska jag leta reda på sängen och sova mig i form inför Tisdagens aktiviteter:P

Ha de underbart bra allesammans!! Saknar er!!

PussPuss

P.S. Snälla, en liten kommentar tack :O) D.S    

Kommentarer
Postat av: Sara

Du missar inte att spela onnebandy även om du är i fjällen. Du kommer äga när vi är hemma igen. Idag ska jag boka tågbiljetter=) Vi ses snart! Saknar dig

2009-03-10 @ 13:18:59
Postat av: Cecilia

Hej Elin!

Du åker skidor både inne och ute hör jag. Jag menar, ett par skor i strl 38 kan ju inte vara något annat än ett par skidor för oss småfolk =)

Hörde att du har fått resten av familjen att ge sig av norrut över helgen. Hoppas ni får det trevlig allesammans!

Kram Cecilia

2009-03-10 @ 19:00:23
Postat av: Anonym

hej vännen sitter och funderar över helgens pack ning usch vad grejer det blir.Förstår att du trivs på ditt fjäll,vi syns snart.Puzz mamma

2009-03-10 @ 21:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0