30 mars

Hej!

Så var man tillbaka i soffan på Tjörn igen då och vardagen har börjat. Känns både bra och dåligt att vara tillbaka. Skönt att träffa alla jag saknat men nu saknar jag ju livet människorna i Storlien istället. Så det kan bli va :P

 Igår efter upppackning och en lång härlig dusch var det söndagmiddag hos farmor med släkten, kul men som vanligt vääldigt mycket mat (av någon anledning anser min farmor att det är nödvändigt att bjuda på både efterrätt och kaka till kaffet efter en massa mat) så som vanligt stod magen i åtta hörn. Väl hemma igen gick jag, mamma och Mysan på fotbollsmatch, Gauthiods herrar spelade svenska cupen mot Qviding (tror det stavas så), det blev dessvärre förlust men det var ändå jättekul att se lite livefotboll igen!!

Kvällen spenderades framför datorn där jag såg 3 avsnitt av Halv åtta hos mig. På grund av han som kommenterar i bakgrunden är det programmet så jäkla kul, det han säger är liksom så dåligt att det blir hysteriskt kul och jag gapskrattade högt flera gånger!

Men så till dagens händelser, körde till skolan med trevligt bilsällskap (Hanna, Sara och Lina) och väl på skolan var det välkomstmöte och sedan satte alla igång med sina uppgifter och redovisningar och däremellan försökte man prata med så många som möjligt för att ta reda på hur de haft det.

Jag och Sara stannade i skolan till 15:30 då vi åkte en snabbis till huset för dumpning av grejor och sedan bar det av in till Stenungsund där vi besökte Apoteket för ett litet nödvändigt inköp och sedan Willys för att fixa veckans mat.
Väl hemma blev det en timmes promenad innan det blev dags att laga mat. Thaigryta med kokosmjölk, kyckling utan glas, minimajs och vattenkastanjer, grymt mumsigt blev det verkligen!! Denna goda mat avnjöts framför "Halv åtta hos mig". Resten av kvällen har jag suttit vid datorn med ett halvt öga på tv:n, precis som jag gör nästan varje vardagskväll i stugan i Kihls By :D

PussPuss


Kommentarer
Postat av: Emelie

Så nu är du tillbaka igen, antar att du har haft det underbart?! Jo då, Kronan får du allt ta och gå till=) Sååå kul!

2009-03-31 @ 09:56:09
URL: http://tryingtospeak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0