29 mars - Hemma igen

Hej!

Så har vi kommit till praktiken i Storliens sista blogginlägg, tiden har gått otroligt fort och jag kan knappt fatta att det har gått mer än 6 veckor! Vart tog tiden vägen kan man verkligen undra!!

Hade ställt klockan på 07.00 fast i huvudet var den ju då 06 eftersom vi ju förlorade en timme inatt. Gick upp och gjorde iordning mig och promenerade sedan den långa vägen genom hela tåget fram till Bistrovagnen för inköp av en välbehövlig kopp kaffe. Pratade lite med Tobbe på vägen som satt utanför sin kupe. Tillbaka i kupen igen satte jag mig och åt min medhavda frukost och tittade ut på ett snöfritt landskap, det var inte igår man såg det:P

Kl. 08.20 var jag framme i Herrljunga och kramade mamma och pappa. Efter en bilresa hem landade jag hemma på Puckvägen 4 där allt var sig likt. Eller nej förresten det var det ju inte. Alla dörrar och dörrkarmar hade bytt färg till vitt (supersnyggt) och i mitt rum hängde en för tidigt födelsedagspresent från farmor och farfar  i form av superfina gardiner som matchar mina nya tapeter!! Så nu sitter jag här igen och som vanligt känns det nästan inte att man varit borta när man väl är hemma.

Ja, nu när det är dags att återgå till vardagen kan jag sammanfattningsvis säga att den härliga APU-perioden har innehållit: Mycket skön skidåkning, nya underbara bekanskaper, jättemycket ny kunskap och fantastiska minnen för livet!!

PussPuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0