26-28 mars

Hej!

De sista dagarna i Storlien har flugit fram och nu är praktikperioden snart till ända. Känns tråkigt att lämna allting, hade gärna stannat säsongen ut faktiskt, dels för att Sebbe och Emil kommer tillbaka under påskveckorna och de hade varit kul att träffa dom igen, dessutom är det en massa kul saker på gång däruppe i samband med att man stänger för säsongen. Men samtidigt blir det skönt att komma hem också:P

Torsdag 26 mars
Jobbade i skidskolan på förmiddagen och var sedan ledig. Åkte först lite skidor och bräda men det blåste ganska mycket så det blev kallt om kinderna:P Vid 14-tiden gick jag hem och påbörjade det stora projektet med att börja packa ner Storlien-livet i mina väskor. Det gick ganska bra men resultatet var halvpackade väskor och det såg mer rörigt ut än innan jag börja. Sedan blev det en promenad, dusch och pratande i telefon. Trevliga samtal med Erica, Markus och Mamma. Till sist mat, kakbak och sedan soffa + TV.

Fredag 27 mars
Jobbade skidskoleavslutning 10-13. Sorgligt att det var sista för det är faktiskt riktigt mysigt att sitta med barnen och grilla korv i den lilla kåtan. Det kommer jag sakna! In i shopen där jag bjöd på min sista dagen Chokladkaka, som var mycket uppskattad!! Efter lunch fick jag och Tobbe ledigt och eftersom vädret var dåligt lockade inte skidåkning. Därför gick vi först till Konsum och handlade Tågfika innan vi gick hem och packade samt städade våra rum. Lite efter 17 gick vi tillbaka till backarna för kvällsskidåkning. Jag åkte dock inte så mycket utan satt mest på Rödluvan och pratade med folk, blir rätt ofta så för min del:P Men jag åkte faktiskt i backen, fast inte på skidor utan på Ballerina (en uppblåsbar ring med ballerinakex på) Det var grymt kul!
Blev kvar på Rödluvan tillsammans med ett härligt gäng på 5 pers till kl 00.30. Då var planen att mellanfesta hemma hos Mattias och sedan fortsätta ner till Hörnet. Men klockan blev mycket så jag Johanna och Mattias stannade kvar och tittade på film och jag kom inte i säng förrän 04.30!

Lördag 28 mars
Vaknade kl 7 av någon konstig anledning men låg och slappade och gick inte upp förrän 10. Då blev det frukost och en stunds pratande med Matilda som äntligen kommit tillbaka! Sedan bar det av mot backarna där jag och Tobbe åkte alla backar från höger till vänster med en paus för lunch bestående av pannkakor på Rödluvan. Slutade åka vid 15.00 och gick in för att säga hejdå till allt härligt folk. Fick betygen och en helt ny skidhjälm värd 900 kronor! :D Efter en stunds kramande och lite tårar för min del gav jag och Tobbe oss av mot lyorna för sista gången där jag stängde mina väskor och gick sedan ner mot Stationen och hoppade på tåget.

Kl 16.58 rullade tåget ut från perrongen och jag såg Storlien försvinna och grät lite till i min ensamhet i kupen. Efter en timmes slappande med en Ramlösa och en Glamourtidning kom jag till Åre och där kom Charlotta och Caroline och gjorde mig sällskap i vår mysiga kupé. Härligt att träffa dom igen och dessutom hade de med sig hamburgare från Max, inte helt fel för en lite bakis Elin:P

Vi hade en mysig kväll i vår kupe dit även Ida och Tobbe hittade in lite senare. Men trötta som vi var efter våra respektive utekvällar sa vi godnatt och gick och la oss redan 22.00. Riktigt sköna sängar i sovkupen och vaggad av tågets krängningar somnade jag ganska snabbt.

PussPuss 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0