25 mars

Hej!

Idag var det då onsdag, slog mig idag att jag faktiskt fyller år om bara lite drygt en vecka, har faktiskt inte tänkt på det..Lite skillnad jämfört med förra året då jag började räkna ner ett par månader i förväg, men så är det ju något mer speciellt att fylla 18 än 19..Men det är alltid kul att fylla år och få presenter, bli uppvaktad och känna sig ytteligare ett år äldre..sen är det bara att börja räkna ner til 20, haha:P

Denna dagen har i övrigt varit en ganska vanlig dag i Storlien. Dagens väder var klarblå himmel och strålande sol och i morse var det -20 grader, det gick dock upp till -7 på dagen så skidförhållandena var perfekta.
Jobbade i skidskolan 9-11 och sedan i shopen 11-17. Hände inte så mycket speciellt. Jag och Jakob jobbade själva på eftermiddagen och eftersom det var väldigt lugnt var vi duktiga och storstädade personalrummet samt hängde upp alla kläder och vantar i butiken som låg i kartonger därinne.

Efter jobbet gick jag hem och tog det lugnt på rummet en liten stund innan jag tog datorn och gick ner i köket där jag satt en timme med APU-uppgifterna innan det blev matlagning, lite tv-tittande och sedan upp på rummet där jag nu har legat i sängen en timme och sett på veckans avsnitt av Charterhjältar, blir så jäkla sugen på att ut och jobba när jag ser på det och Semestersvenskar. Om ett år ska jag skicka ansökningar till varje resebolag i Sverige och göra allt jag kan för att till hösten få jobba som reseledare, barnklubbsledare eller allra helst mitt absoluta drömjobb Showartist!

Men men, det blir till att se om jag lyckas nå dit. Reseledare och barnklubbsledare vet jag att jag kan bli så det är mitt mål, dit ska jag. Showartist är den högsta drömmen och självklart tänker jag skicka in ansökning och sångdemo för försöka måste jag ju!

Nej, nu ska jag sova inför min allra sista dag som Skidskolelärare i Storlien, har tudelade känslor inför detta, samtidigt som det ska bli skönt att komma hem till allt och alla jag saknar så kommer jag sakna det härliga livet här uppe med skidåkning, underbara barn och trevliga människor.
 
PussPuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0