23-24 mars

Hej!

Ytterligare två dagar i Storlien har passerat och nu är det banne mig inte mycket tid kvar! Av någon konstig anledning har vissheten om att jag snart ska åka hem gjort att jag börjat få lite hemlängtan! Ska faktiskt bli skönt att komma hem till Grästorp, familj, vänner och Våren!

Vad har hänt sedan sist då. Jo igår var det första dagen i veckans skidskola. Jag och Tobbe fick en egen grupp som består av de minsta knattarna. Fem stycken 4-5 åringar som aldrig har stått på ett par skidor. Kan vara kämpigt men dessa barn var duktiga och lärde sig snabbt så det blev inte så kaosartat som det hade kunnat bli.

Eftermiddagen jobbade jag i shopen till 17 och stor del av den tiden spenderades utanför, på en bänk i solen. Inte helt fel kan jag säga! Var hemma vid 20 över och då blev det ett snabbt klädbyte, lite mellanmål och sedan bar det av till kvällens innebandy. Vi var dock bara 5 st så det blev 2-mannamatcher med en avbytare. Vi spelade i 1 ½ timme och hade jättekul men det var grymt jobbigt och jag var helt slut i benen efteråt.

Väl hemma igen blev det en snabb dusch, omelett med tomat och brieost till middag och sedan godnatt.

Idag har det också varit en bra dag, jobbade i skidskola till 11 och var sedan ledig. Då blev det först 2 timmars glidande i backen, in till shopen för lunch kl 13 och sedan ut igen, dock med en Snowboard på ryggen igen. Jo tro det eller ej, Elin stod på en bräda idag! Och shit vad kul det var,  jag roade mig i barnbacken och det blev en hel del vurpor så jag är lite öm i baken:P Men efter en stund lyckades jag riktigt bra med att stå upp hela vägen ner och fick till och med till några svängar på slutet, och det var jättekul och gav definitivt mersmak så det blir nog lite Snowboard till när jag är ledig igen på Torsdag eftermiddag.

Gick hem vid 15:30 och passade på att gå till Viltboden för att intervjua Tina om souvenirer samt ta lite kort. Väl hemma var det tvätt och mitt sista besök på Konsum som gällde, kommer inte sakna den affären dock. Det är ganska dyrt och inte speciellt välsorterat. Men värst är den lilla frukt och grönsaksavdelningen som är dyr och ofräsch! Tacka vet jag Almö Livs och Willys i Stenungsund:P

Nu har jag suttit med APU-uppgifterna sen 18:30 och fått gjort en hel del, känns skönt att ha gjort det mesta av dem så att det inte blir så stressigt de tre dagarna i skolan innan nästa resa:P

Nej nu ska jag gå och umgås med mina platta kuddar!

PussPuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0