20 mars

Hej!

Klockan är 22 och en härlig fredag är snart slut. Har vart en lugn men riktigt bra dag. Hämtade syster yster på tåget kl. 9.18, underbart att träffa henne igen. Vi gick och lämnade hennes väska hemma  mitt lilla rum och gick sedan mot Sportshopen. Där blev det en kopp kaffe och diplomskrivning innan jag, Matilda, Julia och Sara gick ut för att börja med förberedelserna för förmiddagens skidskoleavslutning. Jag var grillmästare för dagen och tog med mig Sara och gick in kåtan för att börja göra upp elden. Julia och Matilda åkte och hämtade blommor och pinnar för att börja sätta upp banan.

Avslutningen som höll på mellan 11-12 gick jättebra och var lika mysig som vanligt. Skönt att sitta inne och grilla idag eftersom det var busväder med snö och blåst. På eftermiddagen jobbade jag i shopen och tog en supertrevlig långlunch med Sara på rödluvan, vi skippade skidåkning idag på grund av det dåliga vädret, hoppas på bättre väder nu i helgen så Sara kan få lite skön skidåkning hon med:D

Slutade jobba kl. 17 och vi fick skjuts hem av Fredrik, väl hemma dumpade vi bara lite grejor och gick sedan direkt till Konsum för matinköp. Tillbaka från affären slappade vi på rummet en stund innan vi gick ner för dusch och lite bastubad.

Kvällen spenderades i köket där vi åt mat, mumsig lasagne som mamma lagat tidigare i veckan och till efterrätt blev det mumsig chokladglass med hallon:P Detta avnjöts framför Så ska det låta och Grillad. En underbart mysig fredag kväll tillsammans med min älskade syster, har nog inte insett hur mycket jag har saknat henne, är ju faktiskt van vid att hon alltid finns vid min sida.

PussPuss

Kommentarer
Postat av: erica

distanse makes the heart grow fonder, eller vad det nu är man säger... syskon retar gallfeber på en men man saknar ju de när det försvinner ett tag... ;P

2009-03-21 @ 18:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0