19 mars

Hej!

Efter en ledig dag med turistande var det åter dags för "vardag" igen och jobb i skidskolan. Hade två egna elever, de söta 5-åringarna Hanna och Simon. Sedan hade vi den större gruppen mellan 11-12.45. Det var som vanligt en rolig skidskoledag, när man jobbar med barn händer det alltid något som får en att skratta även om man inte är på sitt allra soligaste humör, idag hade jag t.ex. ont i huvudet hela dagen men lyckades ändå behålla ett leende på grund av de härliga ungarna.

På eftermiddagen arbetade jag i shopen. Hade tagit med mig min Cheesecake och bjöd personalen på och det var mycket uppskattat :D Tiden gick ganska snabbt då det hela tiden fanns något att göra och klockan blev snart 17 och det blev dags att gå hem. Under promenaden hem blev huvudvärken ännu värre så när jag kom hem tog jag en alvedon och gick och la mig en timme. Det gjorde susen för jag mådde faktiskt mycket bättre när jag sedan vaknade.

Ner till köket där jag lagade lite mat (Stuvad spenat och ägg) och satt vid datorn. Efter en stund kom även Matilda och vi pratade och kollade lite på TV. Sedan kom även Tobbe ner tillsammans med flickvännen Nathalie som är här på besök och anslöt sig till TV-tittandet. Nu har jag druckit en kopp te och ska strax gå upp på rummet och göra mig iordning för sängen.

Imorgon kommer min lilla syster yster hit och stannar till på Söndag så första uppgiften imorgon är att möta henne vid tåget kl. 09.18. Därefter bär det direkt av till skidskoleavslutning med den vanliga korvgrillningen och barnens uppvisningsåk i blombanan, eftermiddagen består förhoppningsvis av lite skön skidåkning om vädret tillåter:D

Ha en bra helg allesammans,

PussPuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0