18 mars

Hej!

Idag har det varit en grymt trevlig Onsdag. Jag hade tagit ledigt för att vara en riktigt turist för en dag:P Jag och Caroline bestämde innan vi åkte upp på praktik att vi måste se Trondheim och idag var det alltså dags.

Jag gick upp vid 08.30 och gjorde mig iordning samt packade lite tågfika till mig och Carro innan jag gav mig av mot tågstationen. Där köpte jag lite kaffe och gick sedan på MittNabo-Tåget där Carro som gått på i Åre redan satt. Det blev en grymt trevlig tågresa som gick väldigt fort då vi hade så mycket att prata om eftersom vi inte setts på en månad!! Kl. 12 var vi framme i Trondheim och då fixade vi en stadskarta och lite norska pengar innan vi begav oss ut för att uptäcka staden.

Vi orienterade oss genom staden och hittade både torget och stadens mest kända sevärdhet "NIdarosDomen", en stor och mycket vacker kyrka. För den som är intresserad kan jag berätta att det är en av Europas största och nordligaste kyrkor och det var kul att ha sett den både från ut och insidan:D

Sedan gick vi in mot centrum där vi gick i affärer, kollade på folk och strögade runt helt enkelt. Efter några timmar blev vi hungriga och gick till en restaurang som hette "Pizza & sånn" Carro fick en pizza och jag fick en Vintersallad som bestod av sallad, kräftstjärtar, pinjenötter, soltorkade tomater och en dressing av yoghurt och Lime, mumsigt var det kan jag säga.

Sedan strögade vi mot hamnen och kollade in hus, affärer och omgivningarna där innan vi gick tillbaka till stationen och jag köpte en Cappuchino innan vi satte oss på tåget tillbaka kl. 16.40. Denna resa gick också väldigt fort och vi pratade och spelade När och Fjärran.

Ja vi hade en grymt trevlig dag tillsammans som  äkta turister i den fina staden Trondheim:D

Imorgon är det jobb till 17 som gäller och sedan hem och städa rummet inför nästa besökare. På fredag morgon kommer nämligen min lilla Saris på besök och stannar till på Söndag, ska bli trevligt att träffa min lilla syster yster igen:D
 
PussPuss

P.S: Klart vi måste klämma in ett besök på Kronan, är också grymt party och danssugen =D 

Kommentarer
Postat av: erica

kul att ni kom iväg till norge! hoppas era plånböcker överlevde. :)

2009-03-19 @ 13:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0