14-17 mars

Hej!

Så hann det gå lite tid utan bloggskrivande igen, det blir så ibland när det är mycket som händer och stunderna vid datorn blir korta eller obefintliga:P Här kommer i alla fall lite kort om vad jag har pysslat med de senaste dagarna:D

Lördag 14 mars
Gick upp halv nio för att hinna med en lång frukost innan det var dags att hämta familjen på stationen. Kul att träffa dem igen, har faktiskt saknat dem en del men det roligaste med att de kom var att de fick se hur jag bor och jobbar. Dagen bjöd på strålande solsken från en klarblå himmel och endast ett par minusgrader så efter familjen fått flytta in gick vi för att hyra skidor inför söndagens skidåkning och efter det avnjöt vi en härlig lunch ute i solskenet på Rödluvans balkong! Sedan gick vi hem och satte oss i en snödriva och solade innan inköp av mat och godis. Kvällen bjöd på en god middag bestående av mammas fantastiska stekta Oxfile med bakad potatis, vitlökssmör och sallad - underbart! På det följde såklart finalen av Melodifestivalen och godis. Är väl inte överlycklig över finalens segrare men allt är bättre än om Caroline af Ugglas hade vunnit för då hade jag faktiskt ärligt talat mått dåligt!! För egen de höll jag på EMD:P

Söndag 15 mars
En uunderbar heldag i backarna!! Strålande solsken och härlig skidåkning tillsammans med familjen. Lunchen blev egenhändigt grillad korv i kåtan i backen, inte heller det helt fel! På kvällen en skön Bastu innan vi gick till Le Ski och åt en härlig middag. Jag testade Renfile (man kan ju faktiskt inte bo i Jämtland i över 6 veckor utan att prova) och det var faktiskt riktigt gott!! Väldigt mätta och belåtna tittade vi sedan på kvällen Beckfilm innan vi bestämde träff med våra respektive kuddar:P

Måndag 16 mars
Jag jobbade i skidskolan mellan 09 -13 och Mysan fick vara med och se hur det var medan mamma och pappa åkte längdskidor. Efter lunch på Rödluvan för deras del (jag åt min matlåda på jobbet så för mig blev det en kaffe) var det åter dags att ut och glida i backarna. Vi hann dock bara åka knappt en timme innan det började toksnöa så det blev att åka in till Rödluvan än en gång för en After Ski bestående av en Kaffe Karlsson och en mumsig chokladkaka för min och mammas del. Mysan fick en varm choklad och Pappsen fick en öl och en liten Jäger. Men efter att det toksnöat en stund slutade det faktiskt så alla utom Pappa som var trött i benen fick ytterligare en timmes skön skidåkning innan det blev hem till Bastun igen och kvällsmat innan ett par timmars slappande framför TV:n.

Tisdag 17 mars
Jobb i skidskolan 9-13, Mysan fick följa med även denna dag. Var dock lite halvkul idag då det blåste och toksnöade mest hela tiden. Var hemma igen vid 13.30 och då stod lunchen på bordet. Efter Lasagne och en kopp kaffe blev det packande för familjens del och sedan tog vi det lugnt innan det var dags att gå till Stationen för att vinka av familjen. När jag var ensam igen (lite jobbigt till en början, man vänjer sig snabbt vid sällskap!) fick jag ett infall att baka Cheesecake, hittade ett bra recept på en chokladvariant och gick genast till Konsum och handlade. Nu ikväll har vi ätit min grymt goda Cheesecake och umgåtts i köket och haft trevligt som vanligt. Imorgon har jag tagit ledigt för att spendera dagen i Trondheim tillsammans med Carro, ska bli supertrevligt att träffa henne igen och spännande att besöka denna stad som jag hört ska vara väldigt fin.

Nu har ni blivit uppdaterade på mina senaste dagar som varit hur bra som helst!! Hoppas du som läser också haft en jättebra helg och lämna gärna en liten kommentar, kul att veta att du hälsat på!

Ha de gött allesammans!


PussPuss


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker att du kan komma hem nu så att vi kan gå på kronan ihop. Jag behöver dansa av mig lite =)

2009-03-17 @ 21:45:43
Postat av: Emelie

Låter som om du har haft några riktigt bra dagar! Cheesecake lät väldigt gott =) Hahaha

2009-03-18 @ 09:41:35
URL: http://tryingtospeak.blogg.se/
Postat av: Syrran

Gud vad härligt. Saknar mammas mat. Snart ses vi och jag hopppas verkligen på bra väder. Vill åka skidor nu=)

2009-03-18 @ 13:37:45
Postat av: erica

lite halvkul? evigt glada elin ;P

2009-03-19 @ 13:51:48
Postat av: Cecilia

Alltid kul att läsa vad du har för dig. Att det redan har gått 5 veckor, tiden går verkligen fort.

Passa på och njut sista veckan nu, för snart är du hemma i skolan igen =)

Kram cecilia

2009-03-19 @ 21:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0