Helgen

Hej!

Så är det söndag kväll och ännu en helg har sprungit förbi, tiden går verkligen så himla fort ibland, och det är både positivt och negativt. Bra att tiden går (hade blivit segt annars:S) Men ibland går den lite väl fort, man vill ju hinna reagera också! :P Så här var i alla fall min helg:

FREDAG:
Bra dag i skolan med bara turism! Lektioner kan ju vara riktigt kul ibland när det handlar om intressanta saker, och det är ju turism!! Lyckades ganska bra också, snubblade i trappan upp till vår barack och skrapade upp knät, tur att ingen mer än Linn såg iaf, för den personen hade verkligen fått sig ett gott skratt!!

Hade hur som helst en bra skoldag med härliga klasskamrater, tack för att ni förgyller min dag med skratt, ni är guld värda!<3 Åkte hem vid 14.30 och väl hemma i lilla Grästorp fick jag ett varmt välkomnande av min lilla Mysis (om det var mig eller datorn hon blev glad över att se vet jag dock inte) Hon har nämligen tjatat sen i söndags om att jag skulle ta med min bärbara+ spelet Spore för att hon ville spela det...Tog en promenad med mamma och Saris och sedan blev det mysigt familjefika med Semlor!! Till sist blev d en lugn familjekväll  med Lets Dance (segt) och På Spåret (kul)..

LÖRDAG:
Vaknade lite före 10, gick upp och gjorde frukost innan jag löste melodikrysset tillsammans med mamma (våran lördagstradition). Sedan åkte jag och pappa och mysis till Forshall där jag skulle kolla på tapeter till mitt rum (jag var nämligen tvungen att byta rum med syrran och mitt krav var att jag skulle få nya tapeter där) Hittade supersnygga tapeter, en vägg ska vara svart med lite glansiga blommor och typ medaljonger och de andra tre väggarna ska vara röda med diskreta linjer i, tror de blir SUPERSNYGGT! Så pappa beställde dessa tapeter åt mig och ska sätta upp dom så småningom, när det blir återstår att se...

Resten av dagen blev det slappande och en promenad med mamma innan vi lagade kvällens trerätters familjemiddag:

Förrätt: Avokado med räkröra
Varmrätt: Oxfile med sockerärtor, selleripure och rödvinssås
Eftterrätt: Brownie med chokladsås och grädde (bakad av mig och mysis)

Lika gott som vanligt!! Sedan blev det TV:n och Körslaget:D

SÖNDAG:
Upp vid 10, spenderade hela förmiddagen framför TV:n innan det blev dags att åka på släktkalas för kusinen Marcus som fyller tonåring imorgon!! Kan knappt tro att han blir så stor!! Han är min LILLkusin och inget annat! :D
På kvällen blev det innebandy som Emelie och syrrorna tvingat med mig på:P Men det var faktiskt riktigt skojigt och jag var faktiskt bättre än jag trodde på de, gjorde till och med mål (och fler än en gång:P) Och dessutom var det bra träning. Så Emelie! Räkna med mig nästa vecka om jag inte får förhinder!!
:D

Hoppas alla andra också har haft en bra helg!!

PussPussPuss


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jippie!!! =) Det är allt roligt när det e några fler där... min lilla fia tvingade med mig första gången oxå=)

2009-01-18 @ 22:02:18
URL: http://tryingtospeak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0