Helgen då:P

Hej!

Hoppas alla haft en helg och att ni inte glömt att slappa, för det är lite det som helgen är till för tycker jag, det blir roligare när man väl hittar på saker om man gör ingenting någon gång ibland där emellan!

Min helg har varit jättebra!!

FREDAG: Hem från tjörn, Nicole kom och vi gjorde iordning oss för en lyckad tjejmiddag med picitionary om mumsig mat, underbart flickor<3 Var hemma vid 2-tiden men jag och Nicole låg och pratade till 3.30, så härligt att prata med dig, vi tycker och tänker väldigt lika och jag har lärt känna dig bättre nu det senaste än jag gjorde innan och det gillar jag för du är underbart go!! <3

LÖRDAG: Vaknade vid 10-tiden och åt frukost, sedan låg jag och Nicole i sängen och pratade resor, min dröm är att åka jorden runt och jag har redan gjort upp min resplan:P Någon som vill följa med? Resten av dagen blev det en promenad och 3-rätters thaimat som Sarisen lagat:

Förrätt: Tom Kha Gai (kycklingsoppa m. chili & kokosmjölk)
Varmrätt: Satay (Grillspett m. jordnötssås och ris)
Efterrätt: Friterade bananer med glass

Sedan blev det körslaget och sedan tryckte vi på knappen! Det vill säga bokade resa till THAILAND!! Japp, den 2:a april bär det av till detta underbara land för 5:e gången, en liten ö kallad Koh Kho Khao blir det denna gången! Detta firades med skål i god rosa champagne!

SÖNDAG: En riktig göra ingenting dag. Gick upp vid elva och gjorde sedan inget vettigt på hela dagen, spelade mkt sims:P På kvällen blev det den roliga innebandyn och sedan våfflor (mums:P) Kvällen avslutades med Pictionary, Jag och Sara vann såklart över Mamma och My, vi äger alla på Pictionary!!

Japp, en riktigt härlig helg blev det, hade planer på att åka till kronan men det hade jag nog inte orkat ändå...

Ha de gött:p

PussPussPuss


Kommentarer
Postat av: Angelica ^^

Jag läste i en bok jag har om vad Thailands huvudstad heter förutom Bangkok (som bara är en förkortning) Den heter: Krungthep Maha Nakorn, Amarn Rattanakosindra, Mahindrayudhya Mahadilokpop Noparatana Rajdhani Mahasathan, Amorn Piman Avatarn Satit, Sakkatultiya Vishnukarn Prasit. Och i svensk översättning lär det betyda: Änglarnas stad, strst av alla städer, smaragden Buddhas hem, odödliga dyrbara ädelsten, övervinnerliga fäste, forntida och ärofula med nio juveler krönta himmelska stad grundad av Indra och återuppbyggd av Vishnu. Det är enligt Guinness rekordbok världens längsta ortsnamn xD

2009-01-25 @ 23:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0