En vanlig Måndag

Hej!

Shit alltså, har jag någonsin skrivit så här många blogginlägg så här tätt? Tror inte det, men jag har verkligen kommit in i det nu och tycker det är kul!! Jag får ordning på mina tankar och det är ett skönt sätt att summera dagarna på..En sak jag kommit fram till är att jag nog inte är så ensam som jag känner mig ibland och mitt liv är inte så händelselöst som jag ibland tycker...men som med allt annat- allt blir vad man gör det till!!

En av de saker som verkligen blir vad man gör det till är skolan! Går man in med inställningen att allt som har med skolan att göra är tråkigt, jobbigt och onödigt, ja då blir det genast mycket tyngre.. Men gör man istället som jag, positiv till det mesta och försöker göra det mesta intressant, då blir det lättare! Jag säger inte att jag tycker allt med skolan är kul, för det tycker jag verkligen inte..Men vissa ämnen är intressanta och dessutom finns det ju så många härliga människor att prata och skratta med!!

Idag har vart en vanlig måndag, gick upp 06.20 och det var jäkligt tungt kan jag säga...men igår kväll när jag kom i säng vid halv tolv (lite väl sent, men jag och mamma kollade flygresor till Thailand och det är svårt att slita sig!) i vilket fall så hade jag ca 100 sidor kvar av den sista Harry Potter boken...Jag är inget superstort HP-fan men jag har iaf läst alla böcker och det var så spännande det sista att jag inte kunde sluta läsa, så jag släckte inte förrän halv två och det satte såklart sina spår på skönhetssömnen:P

Men men, åkte till Tjörn som vanligt och hade en trevlig dag i skolan, tillsammans  med härliga människor..Bland annat hade jag, Sandra och Antonia grymt kul tillsammans med onödigt vetande:P Hur mkt skolarbete som blev gjort under den timman är en annan sak:D

Efter skolan handlade jag och Syrris mat, dammade i huset och lagade mat, grymt gott blev det idag om man får skryta (omelett med svamp, paprika och soltorkad tomat toppad med mozzarellaost) smakade som en härlig pizza, fast mycket nyttigare!!

Resten av kvällen blir det SATC och Idrottsgalan:)

Ha de gott alla härliga människor!

PussPuss<3

Kommentarer
Postat av: Emelie

I löööv Harry Potter =) Läste ut den sista boken samma dag den kom på engelska... Nu väntar jag på filmen som en tok. Hihihi

2009-01-19 @ 21:24:36
URL: http://tryingtospeak.blogg.se/
Postat av: erica

jag tänkte göra pizza på fredag för det där med omelett lät så gott... men kan ju inte precis servera det på kalas! ;)

2009-01-22 @ 15:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0