Tågresan 12-13 februari

Hej!

Klockan 16:30 rullade tåget mot Göteborg in på stationen i Trollhättan i takt med mina tårar. Hade inte tänkt gråta men känslorna svallade väl över och helt plötsligt mitt i familjekramarna var hela ansiktet vått...Grät så mycket så när jag väl kommit på tåget undrade hon som satt bredvid vad det var med mig...

När jag väl slutat lipa hade jag en lugn tågresa med en bra bok och lite godis:P Framme i Göteborg ca: 17:20 och då gick färden direkt till Espresso House. Vilket var ganska bökigt eftersom jag förutom mig själv och mina känslor även bar på en backpackryggsäck, en stor rullväska samt en lite mindre bag i handen. Men till slut lyckades jag beställa en cappuchino och satt en stund och kollade på folk..Hann sitta där en halvtimme innan Carro ringde och vi bestämde möte vid spåret där tåget skulle gå ifrån...Efter inpackning av alla våra väskor i kupen (vilket inte var det allra lättaste) blev det fler farväl och till sist kunde vi då åka, jag, Caroline, Charlotta och Ida.

I vår sexbäddskupe bodde förutom vi två till (en bulgarisk tjej som bara pratade engelska samt en tant som inte sa så mycket). De ville bädda upp sängarna redan kl. 21:00 så vi fick flytta därifrån till Bistron där vi satt och åt lite mat, pratade och spela kort tills klockan var ungefär halv ett. Då vi hunnit se Stockholm:P

Sedan gick vi och lade oss men stördes ganska rejält av högljudda Stockholmskillar men lyckades få en någorlunda sömn fram tills vi gick upp 07.00. Då hade våra två kupekamrater lämnat tåget och vi bäddade upp och åt en mysog frukost innan vi var framme i Åre. Där hjälpte jag mitt resesällskap med alla väskor och fortsatte sedan själv en timme mot Storlien där jag nu befinner mig. Tack flickor för en trevlig tågresa:D

PussPuss

                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0