Sista kvällen i huset

Hej!

Tänk alltså, om exakt en vecka har vi suttit på tåget i 2 ½ timme..så nära men det känns ändå ganska avlägset. Och framförallt är det såå mycket saker som verkligen måste fixas innan jag ska åka! Idag har jag iaf packat allt som ska med från Tjörn samt lånat lite böcker och det känns verkligen jättebra. Men som sagt, fortfarande mycket kvar innan jag är redo, eller redo egentligen, det blir jag nog aldrig!

Har varit en kul dag i skolan idag. Lärarna måste gjort någon slags pakt eller liknande för varje (och jag menar verkligen varje) av dagens 5 lektioner innehöll någon form av sketchframförande...Grymt kul i och för sig att göra det ibland, men varje lektion en hel dag? Som Emelie sa: "Har det här blivit en Teaterskola eller?"

Förutom skola, packning och bibliotek har det också hunnits med matlagning (Hajmal i ugn med creme fraiche och örter samt quinoa till) , SATC och en del Sims-spelande. Har kommit in i en sådan period igen, det går lite upp och ner det där men den här veckan har det blivit en timme eller mer nästan varje dag. Längtar grymt mycket tills Sims 3 kommer!!

Till sist vill jag gratulera Barbie på födelsedagen!! Shit, alltså...bara ordet Barbie väcker så många barndomsminnen som nästan inget annat. Måste erkänna att jag och min bästa kompis lekte med Barbie ända upp i 8(!) klass. Har faktiskt hänt ganska nyligen att jag tog fram de kära dockorna och klädde dom en stund tillsammans med min 12-åriga syster:D Så grattis igen Barbie, du har gett mig många kära minnen :P

PussPuss 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0