Blandat

Hej!

Känner mig ganska trött men känner ändå för att få ur mig lite tankar. Idag har vart en bra lugn lördag men jag undrar verkligen vart den tog vägen. Den hann liksom knappt börja innan den tog slut.

Vaknade vid 9 och kände mig nästan bakis, yr i huvudet och grymt trött..Men drack inte en droppe igår så tycker faktiskt jag var ganska oförtjänt av detta tillstånd. Men det blev bättre efter en liten stund som tur var, annars hade jag börjat undra vad Erica hällt i Ramlösaflaskan i fredags kväll:P

Fredagen var en rent ut sagt UNDERBAR DAG!! Hela dagen var liksom "High Life". Grejade inför After Skin hela förmiddagen och dansade loss i klassrummet. 13:30 började After Skin och vilket drag det blev. Våfflor, drink och en massa kul dans i form av både alldans och uppträdanden. Det hela avslutades med ett härligt och tårfyllt kramkalas, usch vad jag kommer sakna alla underbara människor, TG2A ni är fantastiska<3<3

Trevlig bilresa hem till G-torp med Sara, Lina och Susanna och väl hemma satt Nicole hemma i min soffa och väntade på mig:P Och dessutom var mitt rum färdigtapetserat och det blev precis som jag tänkt mig, grymt snyggt med andra ord (bild på detta kommer inom kort). Jag och Nicole bytte om, åkte och handlade och sedan bar det av hem till Erica där vi hade en underbart kul kväll som innehöll bland annat pizzabak, halvbränd (men god) dessert, hysteriska skrattanfall, en pajad ugnslucka och till sist det grymt roliga spelet Galenpanna!! Tack för en underbar och grymt rolig kväll tjejer, det är tur jag har er<3<3<3<3<3

Idag har jag och pappa köpt en byrå till mitt rum och sedan åkte vi och köpte färg till den. Den ska nämligen betsas svart och få röda knoppar som matchar tapeten. Är ganska säker på att pappa börjar bli lite trött på mina ideer eftersom han suckat tungt hela dagen. Men tvingar man mig att byta rum så får man stå för konsekvenserna:P

Sedan blev det iaf lite skrivande på packlistan som blir den längsta packlistan jag skrivit i hela mitt liv, hittills innehåller den hela 70 olika saker och mer blir det nog...herregud alltså, hur ska detta gå??

Efter en timmes promenad blev det dags att göra sig iordning för att åka på kalas till Emelie:D Alla 4 gäster anlände samtidigt och efter en god middag blev det en mörkertipspromenad följd av en rolig utslagsfråga som innehöll en tävling, undertecknad vann båda dessa i hård konkurrens:P Sedan blev det presentöppning och mumsig tårta innan det blev dags för melodifestival och utgångn av denna är dock för pinsam för att nämna här men känner det ändå som en skyldighet att uttrycka min åsikt om kvällens låtar:

1. Nina Söderqvist- Halvbra tuff låt som jag tror växer efter några fler lyssningar.
2. Jonathan Fagerlund - Tråååkigt, killen var inte ens snygg.
3. Shirley Clamp - Också tråkigt och framförallt tråkig klädsel, synd eftersom hon sjunger bra.
4. Scotts - Också halvbra, men med fånig text.
5. Emilia - Lite annorlunda låt och snyggt scenframträdande
6. Alcazar - Bra partydänga, som vanligt från denna grupp. No surprises here.
7. Caroline af Ugglas - Klarar inte av denna kvinnas  fruktansvärda stil, röst och rörelser, usch usch.
8. Marie Serneholt - Partylåt, men tråkig och förutsägbart scenframträdande.

Vill gärna veta vad du tycker!!

Godnattpussar!!


 

Kommentarer
Postat av: erica

tack för kvällen du med! skitkul var det! btw håller jag med dig om nästan alla låtarna... är ju som bekant inte ett så stort fan av melodifestivalen men tittade på hela faktiskt! det som störde mig mest va iaf kläderna på människan som sjöng låt nr 1 och det urdumma valet av programvärd!!

2009-02-08 @ 01:18:54
Postat av: Nicole

Ja jag vill också tacka för en underbar kväll. Synd att du ska åka bort annars hade vi ju kunnat göra om det inom kort. Men det får väl bli om flera månader när du kommer hem igen :p Och då hoppas vi på att mitt rum är klart =)

2009-02-08 @ 12:18:02
Postat av: Emelie

Angående Melodifestivalen var det total KATASTROF! Vi borde ställa upp nästa år tycker jag. Tack igen för kaffet, det var supergott:D

2009-02-08 @ 20:01:10
URL: http://tryingtospeak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0