24 - 28 februari

Hej!

Har haft fullt upp det senaste och inte hunnit skriva på flera dagar, men det känns ganska bra ändå. Hade inte varit kul att ligga sysslolös jämt precis! Här kommer en liten sammanfattning av de senaste dagarna:

Tisdag 24 februari
Var hela dagen i skidshopen eftersom Andre var ledig och det behövdes folk där, det är stockholmsinvation och väldigt mycket att göra. Men det är faktiskt bara roligt:D Kvällen blev väldigt lugn. Jag och Sebbe tog en kladdkaka och en kopp kaffe på Rödluvan där vi pratade med en tjej som heter Johanna. Sedan till godisaffären för att köpa lite proviant till våran filmkväll. Jag Tobbe, Matilda och Sebbe började se en film som hette Total Eclipse men den var inte överdrivet bra och dessutom hackade datorn så vi kollade slutet på House innan vi gick och la oss tidigt.
 
Onsdag 25 februari
Skidskola hela dagen, grymt fint väder! Var även ute och gick en halvtimme på kvällen, skönt att röra på sig lite igen. Sedan blev det semestersvenskar:D

Torsdag 26 februari
Halvdag skidshop/skidskola och på kvällen gick jag Tobbe och Sebbe på Pizzabuffe på Kanonbaren, det var jättetrevligt och shit vad mätt jag blev! Var hemma vid 21 och lade mig i sängen och kollade på tv en stund innan jag även denna kväll somnade tidigt. Man blir verkligen jättetrött på kvällarna av att vara ute och jobba hela dagarna.

Fredag 27 februari
Avslutning i skidskolan idag, började med att sätta upp en stor och en liten bana till barnen och sedan fick vi en halvtimme över för några grymt härliga åk i de nypistade backarna som det lagt sig ett lagom lager snö ovanpå, och dessutom sken solen på oss!! Satt sedan i lappkåtan och delade ut diplom till barnen och på eftermiddagen jobbade jag i shopen. Det var trubadurkväll på Rödluvan också, med samma grymma kille som förra veckan så dit gick vi! Vi satt där och pratade och sjöng med till kl 22. Mellanlanding hemma för ombyte och sedan ner till Hörnet för en jäkligt kul utekväll med mycket drag och en hel del dans på både golv och bord:P Var hemma vid strax före två och somnade på stört!

Lördag 28 februari
Veckans lediga dag:) Vaknade vid 9 och försökte somna om men alla saker i huvudet som jag visste att jag var tvungen att få gjort under dagen gjorde att jag inte kunde slappna av så jag gick upp istället. Pratade lite med Matilda i köket, hon var också ledig och skulle åka till Åre och åka skidor med en kompis. Tog en lång frukost med en bra bok innan jag satte igång med dagens göromål som är tvätt, rumsstädning, handling. Detta har jag nu fått gjort och däremellan har jag pratat lite i telefon samt sett Så ska det låta och första avsnittet av Charterhjältar på datorn. Nu ska jag gå och duscha, hämta den sista maskinen tvätt innan det blir matlagning och till sist tänker jag sätta mig i soffan och se på Melodifestivalen:D

Ha de gött alla mina älsklingar, jag saknar er alla!!

PussPussPuss

Kommentarer
Postat av: Mamma och My

Äntligen lite nyheter till oss här hemma.Känns bra att veta vad du gör.I natt sover My hos Matilda och jag o pappa ska ut och svira lite tusen kramar Mamma

2009-02-28 @ 17:08:17
Postat av: Cecilia

Hej Elin.

Jag har äntligen hittat till din blogg och det kul att läsa vad du har för dig där uppe.

Verkar som du har det finfint, låter så härligt med fjäll och snö och sånt ju. Blir ju lite avundsjuk faktiskt ;P

Ha det bäst och bryt inga ben,

//Kram Cecilia

2009-02-28 @ 21:29:02
Postat av: en tjej

hej, jag känner inte dig eller så hittade din blogg på google när jag letade efter praktikplaster i fjällen. Så läste jag lite på din och såg att du hade praktiserat i fjällen på skidskola :)

min fråga är då hur du fick tag på praktikplatsen? frågade du bara eller hade du redan kontakter och en annan fråga, anordnade dem boende för dig under den tiden eller var det något du fixade själv? :) väldigt tacksam för svar, för jag själv ska ut på praktik i 6veckor snart och vill så mycket praktisera i fjällen, det verkar som en rolig praktik och jag själv älskar att vara i fjällen :D

Tack på för hand/ Johanna

2009-10-06 @ 22:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0