16 februari

Hej!

Hoppas alla haft en bra måndag! Min har varit bara bra. Gick upp 07:30 och gjorde mig iordning, fick en chock när termometern stod på -25!! Så det var bara att plocka fram understället i fleece och mina tjockaste sockar.

Gick ner till köket och åt frukost tillsammans med både Matilda och Sebastian och sedan gick vi tillsammmans till skidshopen. Där blev det pjäxor på och ut i backen för att sätta upp en bana till skidskolebarnen. Första grupperna började 9.30 och det var mestadels nybörjare som knappt kunde åka lift. Jag hjälpte till med det mesta, till exempel att agera levande lift åt de barn som inte klarade av knappliften än. Det var väldigt kallt och några barn blev lite gnälliga men det gick ändå bra. Första lektionen var slut 11.00 och 11.15 började nästa pass. Det passet bestod av tre grupper och jag hjälpte Julia som hade en nivå 2 grupp. Det innebär att barnen kan åka lift och åka lite grann. Med dessa 8 barn lekte vi bl.a. följa John och levande slalom. Denna lektion var slut 12.45 och då var det dags för lunch. Vi åkte tillbaka till skidshopen där jag hälsade på Tobbe som precis kommit hit.

På eftermiddagen var jag i skidshopen och stod i kassan och svarade en hel del i telefonen. Vid 3-tiden kom Matilda in efter att ha haft en privatlektion och sa att hon kraschat i ett hopp. Eftersom hon stod upp och pratade tänkte jag inte så mycket mer på det. Men sen sa hon att hon inte mindes hur det gick till och började upprepa saker hon redan sagt flera gånger. Och då började vi ana oråd och Niklas hämtade en liftvakt som fick prata med henne. Det hela slutade med att hon fick åka in till vårdcentralen i Åre där det konstaterades att hon fått en lätt hjärnskakning. Gissa om jag ska hålla mig ifrån hoppen! Det var verkligen läskigt när hon började upprepa sig eftersom det verkade som hon var helt bra när hon kom in. Som tur är kan hon komma tillbaka hit redan imorgon. Det kunde ju liksom gått mycket värre!!

Jag slutade jobba 17.00 och då gick jag hem och hämtade handlingslistan och sedan direkt till Konsum där jag handlade för hela veckan och lite till. Sedan gick jag ner till köket och lagade mat, pratade lite med Tobbe som också var i köket och vid 20.00 var jag tillbaka uppe på mitt rum. Här har jag sedan suttit med en fleecefilt runt mig. Och nu ska jag faktiskt gå och läggas  mig redan kl. 21. Är så grymt trött!!

Imorgon är det dags för skidskola igen och jag hoppas verkligen att det inte är lika kallt som idag för jag frös så grymt mycket om speciellt mina stackars tår!! Natti

Kommentarer
Postat av: Emelie

hjälp vad läskigt... skidåkning verkar ju vara livsfarligt!

2009-02-17 @ 12:36:38
URL: http://tryingtospeak.blogg.se/
Postat av: sara

du får bara inte skada dig i fjällen. Då kommer jag och tar hand om dig. VAR FÖRSIKTIG GUMMAN<3

2009-02-17 @ 22:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0