15 februari

Hejsan!

Så var ännu en dag i fjällen avverkad, och vilken dag sen!! Gick upp ganska tidigt för att ta tåget till Åre. Detta tar lite mindre än en timme men resan går fort med musik i öronen och ett fascinerande landskap utanför fönstret! Efter liftkortsköp tog jag Bergbanan uppåt och där väntade Charlotta, Ida och Caroline på mig och vi påbörjade dagen i Åres backar med att stå en halvtimme i kö för att åka upp med kabinen..Lite segt men när man väl var uppe var det mycket väl värt både väntan och liftkortspengarna bara att få se den fantastiska utsikten från Åreskutans topp!!

Högsta toppen är inte alltid öppen så med dagens klarblå himmel, solsken och nästan obefintliga vind var det verkligen perfekta förhållanden och bäst att passa på! Och vilka backar sen! De bästa och längsta jag åkt i någonsin. Vi åkte som längst en timme i sträck utan liftande. Vi provade bland annat Störtloppsbacken från VM, men den var dock lite väl svår. Men det är ju inte helt fel att kunna säga att man åkt i samma backe som Anja Pärson och andra superstjärnor:P

Och på tal om superstjärnor. Här i mitt fjäll, Storlien figurerar två andra kändisar som jag fick ögonen på igår i backen, nämligen en viss Carl XVI Gustaf och hans fru Silvia. Nej, jag skämtar inte. De bor här i mitt fjäll och åker skidor och igår fick vi ögonen på dom plus deras SÄPO-vakter från fönstret i skidshopen. Det ni!!

Efter en dag i Åres pister åt vi en trevlig hamburgermiddag på Max innan jag sprang till ICA och fick köpt mig en duschhandduk och sedan gick tåget tillbaka hem till Storlien. Tack för en underbart trevlig skiddag tjejer!

Samtidigt som jag kom hem till "Fjäll-lyorna" som mitt boende heter kom Jakob med bilen. Han hade hämtat en ny skidlärare på tåget. Sebastian som han heter verkade trevlig och är numera min granne.

Efter att ha dumpat grejorna i rummet gick jag ner till köket för att äta en apelsin. Där träffade jag Matilda som bjöd med mig upp på korvgrillning uppe i en Lappkåta längst upp i skidbacken. Så en kvart senare hämtade hon upp mig i mitt rum och vi gick för att möta resten av gänget på ca: 10 personer som tillsammans började vandra uppåt i backen med en pulka lastad med ved och korvar:P

Halvvägs upp kom en pistmaskin och erbjöd oss skjuts upp och varför tacka nej till det. Så nu har man suttit på flaket på en sådan också :P KUL!! I lappkåtan hade vi det supermysigt i ett par timmar innan vi begav oss neråt igen. Delvis gående och där det var brantare kunde man glida på rumpan och ibland fick man upp riktigt bra fart!!

Klockan 22 landade jag i mitt rum och tog precis en varm och skön dusch. Nu ska jag sova och ladda för morgondagens skidskolepremiär för min del. Ska bli jättespännande! Natti Natti!!

PussPuss  

Kommentarer
Postat av: Nicole

Det låter som att du har det riktigt härligt. Blir allt lite avis när man läser om klarblå himmel, sol och sköna backar. Saknar det!

2009-02-16 @ 11:22:12
Postat av: Emelie

Shit vad tufft! Och vad roligt du verkar ha det... det roligaste som har hänt här är väl att engelskan var inställd...igen =)

2009-02-16 @ 15:49:07
URL: http://tryingtospeak.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du verkar ha det jättebra=) Nu har du sett dina barndomskändisar på riktigt =) hahah

2009-02-16 @ 19:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0