Onsdag kväll

Hej!

Sitter i soffan med filt och en stor kopp the för att jag kände mig lite frusen, får nästan känslan av höst, trots att det bara är den 19 augusti. Men men, det är tillfälligt som tur är.

Det slog mig precis att detta är min sista lugna vardagskväll på vääldigt länge. Laddar för en skoldag plus flyttpackning imorgon. Ska bli kul att träffa allt folk igen och få reda på saker om praktiken. På fredag är det skola och sedan hem för att fixa avskedsmiddag för mig och Sara till familjen inkl. farmor och farfar. Sedan är det dags att vinka av min Saris tidigt lördag morgon. Kommer sakna henne grymt men samtidigt känns det skönt att vi inte ska vara på samma ställe. Känns bra att bara vara Elin Sjöstedt ibland och inte en del av "Elin och Sara Sjöstedt" som det är nästan alltid annars.

Sitter också och tänker tillbaka lite på min sommar och förundras som alltid över vart den tog vägen egentligen. Det känns som om jag inte gjort något annat än jobb, tågluff och stockholm. Det är i och för sig inte så bara men man planerar så mycket innan som aldrig blir av. Men så är det ju alltid och det är väl bara att vänja sig vid känslan.

Nu har jag packat för två dagar på tjörn och skrivit packningslista till Cypern samt handlat de sista praktiska sakerna så nu känns det ganska lugnt i alla fall. Mitt rum ser ut som en katastrof som vanligt..hade tänkt ta tag i det idag men jag orkade inte och tiden flög ifrån mig...jaja, jag får städa i samband med packningen på lördag. Mamma är inte hemma ikväll och i morgon bitti åker vi tidigt så jag behöver inte lyssna på hennes klagande på det så mycket i alla fall :P En av det bra sakerna med att inte bo hemma, ingen som klagar och stör sig på min oreda. För ärligt talat har jag inga som helst problem med den. Jag trivs bra ändå :D

Men men, nog babblat för ikväll. Nu ska jag titta på friidrotten innan det är dags att sova mig i form inför skolan.

PussPuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0