Veckan

Hej!

Den här veckan har gått så grymt fort att jag knappt hunnit reagera, det är ju fan redan torsdag kväll! Det är väldigt olika det där..vissa veckor är som den här, kutar förbi i hundra knyck, andra är segare än kola och dagarna kryper fram..gillar inte sådana veckor...Men men hur har min vecka varit då? Jo den har faktiskt varit helt okej...

Måndag:
Körde ut till Tjörn tidigt och började dagen med ett prov i Matte B (andragradsekvationer:S), inte mitt favoritsätt att börja en måndag morgon på men det kändes som det gick ganska okej..Om min känsla är rätt får jag reda på imorgon och jag hoppas verkligen d gick bra så man kan lämna algebrakapitlet eftersom Gurra säger att resten av kapitlen inte är lika tunga..Resten av dagen var sådär, fick ett par taskiga kommentarer av några som jag trodde mognat och slutat mobba folk och det räckte för att hela dagen skulle bli förstörd, faan alltså, kan ni inte växa upp någon gång?? Men men på eftermiddagen blev mitt humör lite bättre när vi hade möte med julavslutningsgruppen:D

Tisdag:
Vaknade 7.30 och gick till toaletten och tände lampan, men gissa vad? Inget hände, strömavbrott OCH inget vatten, perfekt start på tisdagmorgonen INTE! Som tur var fick vi en vattendunk av Ingemar för några veckor sedan (för att brunnen var översvämmad) och den fanns kvar, så vi fick tvätta oss i det (iskalla!) vattnet och när man väl gjort iordning sig och vi satte oss och åt frukost med levande ljus var det faktiskt lite mysigt och 5 minuter före vi skulle åka till skolan kom både strömmen och vattnet faktiskt tillbaka igen:D Sedan blev det en vanlig dag i skolan, hade superkul konditionsbana på gympan som avslutades med en form av brännboll, kul kul! Resten av kvällen var det lite plugg och softa i soffan som gällde:D

Onsdag:
Min hääärliga sovmorgon, gå upp 9.30 varje onsdag är faktiskt inte helt fel!! Vakna utvilad och ta en lång dusch :D
Skola till 14.00 men stannade kvar en timme och jobbade lite med historiaarbetet som ska in nästa vecka. Sedan bar det av hemåt och jag tog en promenad, tränade mitt vanliga styrkeprogram åt mat och pratade med min mysiga vän i en halvtimme innan jag hade tänkt se på fotbollen men tror du vi hade någon mottagning på kanal 9 -nej självklart inte, fan vad arg jag blev..Men men, d blev lite greys istället innan jag först myste lite med min vän igen innan jag kollade på Spanien - Chile matchen och pratade med Erica i telefon och hade supertrevligt innan Sara började skrika argt på mig att hon inte kunde somna när jag babblade så det blev till att gå och lägga sig...

Torsdag:
Förmiddagen spenderades på akvarellmuseet där vi lyssnade på två föreläsningar. En om hiv/aids som iofs var intressant men som var ganska långtråkig, sen pratade en kille som hette Manne Forsberg (författare som skrivit en bok som heter Kukbruk) om sex och jämställdhet, han var hur duktig och rolig som helst och man skrattade hela tiden!! Eftermiddagen var det vanliga lektioner som gällde och när jag kom hem 15.30 skyndade jag mig att byta om för att hinna ta en promenad innan det blev mörkt (hann precis) sen blev det mitt styrkeprogram (är för övrigt grymt stolt över att jag faktiskt tränat tre gånger den här veckan hittills!!), en lång dusch och helgpackning innan jag och Sara lagade dagens mat (Stekt lax med varm sallad som bestod av champinjoner, paprika och sockerärter-MUMS!!) Och nu sitter jag här framför tv:n under min fleecefilt precis som de flesta vardagskvällar.

Har tänkt att försöka blogga oftare så det inte blir så långt varje gång, får se om jag lyckas med det :D

Ha de bra alla härliga människor!!

PussPuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0